Výlet Posázaví - Benešovsko

Délka výletu: 8,00 km
Doba výletu: 2:25 hod
Základní popis výletu
Pokud se chcete projít na čerstvém vzduchu a neopouštět město je pro vás ideální trasa do Kunratického lesa. Najdete zde dětská hřiště, hájovnu s výběhem pro zvěř nebo si procházku můžete zpestřit posezením v restauraci u Krále Václava IV.

Bodový popis výletu
Horní Roztyly → Velký altán → Pod Chodovou → Na Knížecí → Nový Hrádek → U Krále Václava IV. → Labuť → Horní Roztyly

Zobrazit na mapě značené turistické trasy
Zobrazit na mapě značené cyklostezky

GPS souřadnice schránek v přírodě
K121 - Rybník Labuť:
GPS: 50°02´00,5N, 014°27´32,3"E
K122 - Kunratický potok:
GPS formát 1: 50,01803° N, 14,47214° E
GPS formát 2: 50° 1,082' N, 14° 28,329' E
GPS formát 3: 50° 1' 4.9" N, 14° 28' 19.71" E

Základní popis trasy
Od metra C, zastávky Roztyly vyrážíte po modré značce až do Kunratického lesa. Součástí území je také přírodní památka Údolí Kunratického potoka.
Celý les se nachází na historickém území, které je spojeno zejména s králem Václavem IV., který byl nejznámějším majitelem Kunratického panství. Rozlehlý lesní komplex má bohaté zastoupení různých dřevin, od dubů, bříz, olší atd. můžete zde vidět i nevšední jedli. Nachází se tu taktéž celá řada zvířat jako jezevec lesní, veverky, zajíci, bažanti, srnci a občas i lišky.
První zastávka je u dřevěného šestibokého altánu od nějž z rozcestí dojdete po široké cestě k dalšímu rozcestí Velký altán. Od altánu vás modrá značka povede vlevo do dubové aleje a dále pokračuje po okraji lesa, kde se v blízkosti zástavby stáčí vpravo.
Dojdete k rozcestí Pod Chodovem, na kterém odbočte vpravo. Po kilometru narazíte na daší rozcestí Na Knížecí v blízkosti městské části Kunratice. Po modré značce odbočte opět vpravo a po široké cestě zamiřte do lesa. Po chvilce narazíte na okraji dubového lesa na zbytky středověkého opevnění. Jde o pozůstatky opevnění, které zde vybudovala husitská vojska při dobývání Nového hrádku, k jehož zřícenině zanedlouho dojdete.
Ke zřícenině pokračujte na konec hřebene, který ze tří stran obtéká Kunratický potok. Na základě provedených průzkumů lze usuzovat, že se jednalo o pevnost s příkopy, věží a poměrně mohutným palácem. Hrádek měl původně charakter letního sídla, který si zde nechal vybudovat Václav IV. Hrad byl v roce 1420 dobyt Husity, vypálen a pobořen. Hrad už poté nebyl obnoven, z jeho zbytků se do dnešních dnů dochovala přízemní část paláce, malé zbytky věže, hradeb a příkop.
Poté co si prohlédnete zříceninu sestoupíte po modré značce úzkou pěšinou do údolí Kunratického potoka. Zde se každoročně pořádá populární terénní závod Velká Kunratická. Na rozcestníku za lávkou přes potok odbočte vpravo po žluté značce, po ní dojdete podél potoka k výletní restauraci U Krále Václava IV. Zde se můžete občerstvit nebo o okousek dál stojí hájovna s výběhy pro daňky a srnce.
Trasa dále pokračuje po žluté značce plochým údolím k rybníku Labuť. Od rybníka vás značka povede vpravo a po větší cestě, která lemuje severní okraj lesa dojdete zpět ke stanici metra Roztyly.

Indicii a dobrou mňamku najdeš v

Restaurace U krále Václava IV.

Základní popis:
Provozování restaurace s nabídkou teplých i studených jídel.

Adresa:
Restaurace U krále Václava IV.