Výlet Karlštejnsko - Křivoklátsko

Délka výletu: 10,50 km
Doba výletu: 2:30 hod
Základní popis výletu
Údajné a legendami opředené místo kde sídlila Krokova dcera Kazi, to je Kazín. Tento skalní ostroh najdete na pravém břehu řeky Berounky a dojít k němu můžete příjemnou procházkou.

Bodový popis výletu
Měchenice - Trnová - Jíloviště - Cukrák - Kazín - Černošice

Zobrazit na mapě značené turistické trasy
Zobrazit na mapě značené cyklostezky

GPS souřadnice schránek v přírodě
K030 - Vrchol skály Hradiště:
GPS formát 2: 49° 55' N, 14° 20' E
GPS formát 3: 49° 54' 60" N, 14° 20' 0" E

Základní popis trasy
Z obce Měchenice od železniční stanice putujete po modré značce mírným stoupáním z údolí řeky.
Na okraji obce míří modrá značka krajinou ke vsi Trnová, kde stojí zachovalý novogotický zámek, který není přístupný. O kousek dál si však můžete prohlédnout barokně upravený kostel Sv. Ducha.
Trasa po modré pokračuje lesem, kde překročtě potok a odbočte u něj vpravo na zelenou značku, ta vás dovede do obce Jíloviště.
Z historie obce Jíloviště je zajímavé, že bylo ovlivněno svou polohou při jedné z hlavních silnic Království Českého (Zlatá stezka). Obyvatelé byli svědky cest obchodníků, táhnoucích vojsk, ale i procesí, která se ubírala především na Svatou horu u Příbrami, s prvním významným zastavením na Malé Svaté hoře za Mníškem pod Brdy.
V centru Jíloviště na rozcestí se vydejte po modré vpravo, přejděte silnici a stoupejte až na vrchol Cukráku.
Od Cukráku se vydejte po modré mírně dolů a asi po kilometru dojdete do Údolí Hvězd nedaleko osady Kazín.
Modrá vede po okraji lesa až k břehu řeky Berounky. Na vrchol skály se dostanete některou z lesních pěšin, sejitím z modré vlevo do lesa. Z Hradiště je krásná vyhlídka na údolí Berounky. Poté, co se vrátíte na modrou, pokračujte dolů ke břehu řeky, tam odbočte po modré vlevo na stezku, které se říká bechyňská. Na strmé skále kdysi stávala středověká tvrz, která dle pověstí měla být bájným hradištěm legendární Krokovy dcery. Tvrz zde stávala však příliš pozdě na to, aby se mohlo jednat o sídlo Kazi.
Z rozcestí se vydejte po žluté podél Berounky až k mostu za kterým je železniční zastávka Horní Černošice.

Spojení autobusem
Hlavní nádraží Praha → Měchenice 40 min.
Vlakové nádraží Černošice → Praha 20 min.
Spojení vlakem
Autobusové nádraží Smíchov, Praha → Měchenice 25 min. Černošice,žel.zast. → Praha, Radotín - 5 min.

Indicii a dobrou mňamku najdeš v

Restaurace a cukrárna pod lesem

Základní popis:
Nabízíme široký výběr kulinářských specialit připravených ze sezónních čerstvých surovin.
Pro letní posezení Vám jsou k dispozici dvě venkovní terasy a dětský koutek se spoustou hraček.

Adresa:

neděle 8:00 - 22:00

Restaurace & bar Bolleta

Základní popis:
Bolleta v Černošicích je jednak restaurace a bar a jednak nabízí prostory pro pořádání oslav - svatebních hostin, firemních akcí, třídních srazů.